onsdag 5 augusti 2009

Vinstdebatten fortsätter  

Den debatt om vinststopp för privatiseringsindustrin som vi beskrivit tidigare här och här har fortsatt med inlägg från såväl Friskolornas Riksförbunds ordförande Kjell-Olof Feldt som DN:s ledarsida. Inläggen bemöts av Östrans Peter Akinder som bland annat skriver:

Att Kjell-Olof Feldt och hans småborgerliga vapendragare i det stora partiet accepterar vinstintressen i välfärden, och underskattar problemen, innebär bara en sak: att socialdemokratin och dess ledning nu avkrävs besked om var man står.
Höstens partikongress är ett lämpligt forum att ge svaret att gemensamma resurser ska användas till välfärd för alla, inte till aktieutdelning för några få.
Debatten om vinst i välfärden har bara börjat.
/Peter Gustavsson