onsdag 5 augusti 2009
Vinstdebatten fortsätter
Den debatt om vinststopp för privatiseringsindustrin som vi beskrivit tidigare här och här har fortsatt med inlägg från såväl Friskolornas Riksförbunds ordförande Kjell-Olof Feldt som DN:s ledarsida. Inläggen bemöts av Östrans Peter Akinder som bland annat skriver:
Att Kjell-Olof Feldt och hans småborgerliga vapendragare i det stora partiet accepterar vinstintressen i välfärden, och underskattar problemen, innebär bara en sak: att socialdemokratin och dess ledning nu avkrävs besked om var man står.Debatten om vinst i välfärden har bara börjat.
Höstens partikongress är ett lämpligt forum att ge svaret att gemensamma resurser ska användas till välfärd för alla, inte till aktieutdelning för några få.
/Peter Gustavsson